Zajęcia
Rozwijaj się razem z nami!

Język angielski
Język angielski towarzyszy dzieciom podczas codziennych sytuacji z życia przedszkolnego. W ten sposób przedszkolaki uczą się języka obcego szybko i naturalne. Oprócz tego, w programie dydaktycznym odbywają się regularne zajęcia, podczas których dzieci:
- Uczą się dzięki metodzie CLIL ,,Content and Language Integrated Learning” – nauka języka angielskiego ,,przy okazji”,
- Rozwijają swoją kreatywność oraz wyobraźnię, dzięki nauce przez zabawę,
- Poszerzają umiejętności językowe, poprzez rymowanki, piosenki oraz wyliczanki,
- Doskonalą szybką reakcję psychomotoryczną, poprzez ćwiczenia oparte na metodzie TPR ,,Total Physical Response”,
- Nabywają umiejętność komunikowania się w języku angielskim, poprzez liczne konwersacje,
- Poznają kulturę krajów anglojęzycznych poprzez spotkania z ,,native speakerem”,
- Uczestniczą w konkursach z języka angielskiego,
- Mają stały dostęp do przedszkolnej biblioteczki z książkami w języku angielskim.

Rytmika
Zajęcia muzyczne prowadzone są przez wykwalifikowanego specjalistę cztery razy w tygodniu. Na zajęciach dzieci spotykają się z muzyką poprzez:
- Piosenki dostosowane do ich rozwoju oraz percepcji,
- Zabawy muzyczno-ruchowe,
- Granie na instrumentach orffowskich,
- Słuchanie muzyki klasycznej na żywo,
- Regularne spotkania z muzykami-artystami,
- Cykliczne wizyty muzykoterapeuty,
- Udział w muzycznych wydarzeniach dla dzieci, m.in warsztaty w NOSPR, teatr Ateneum, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego itd.

Psychomotoryka
Zajęcia psychomotoryczne prowadzone są przez wychowawców kilka razy w tygodniu. W naszym przedszkolu wiemy doskonale, że ruch jest podstawowym czynnikiem stymulującym wszechstronny rozwój dziecka, wpływa na uczenie się, działanie, postrzeganie, dlatego dbamy o rozwój psychomotoryczny dzieci, w którym kształtowanie psychiki, jak i rozwój motoryki są ze sobą ściśle powiązane. Program realizowany w przedszkolu zakłada prowadzenie specjalnie zaplanowanych zajęć psychomotoryki w tygodniu, jak również podejmowanie wielu aktywności ruchowych z dziećmi podczas ich pobytu w przedszkolu. Przykładowe ćwiczenia obejmują: zabawy i ćwiczenia rozwijające świadomość i orientację w schemacie ciała; zabawy równoważne po różnorodnych fakturach i wysokościach; zabawy na przekraczanie linii środka ciała; ćwiczenia wzmacniające obręcz barkową oraz mięśnie posturalne.

Dogoterapia
Zajęcia z dogoterapii prowadzone są raz w miesiącu przez wykwalifikowanego kynoterapeutę. Dogoterapia to zajęcia o charakterze rozwojowym i terapeutycznym z udziałem psów. Pies podczas zajęć ma być przede wszystkim motywatorem oraz źródłem bodźców sensorycznych. Zakres oddziaływań, a co za tym idzie możliwości zastosowania takich zajęć, jest imponujący! Odpowiednio zaprojektowane zajęcia kynoterapeutyczne wpływają holistycznie na rozwój dzieci. Zajęcia z dogoterapii realizowane są poprzez dwie formy: spotkań z psem– jest to moment tzw. rekreacyjny z udziałem psów, którego celem jest przede wszystkim tworzenie pozytywnych relacji człowieka z psem. Edukacyjną – jest to ta część zajęć, która oparta jest o konkretny scenariusz z jasno określonymi celami edukacyjnymi rozwijającymi sferę motoryczną, poznawczą oraz społeczno-emocjonalną.

Język migowy
Na zajęciach z języka migowego, nauczyciel przygotowuje zajęcia tematyczne. Każde zajęcia rozpoczynają się od rozgrzewki mięśni twarzy, poprzez odwzorowanie min oraz od rozgrzewki mięśni dłoni i palców. Już w trakcie rozgrzewki pojawiają się pierwsze słowa migowe. Przy okazji rozmawiamy, dlaczego mimika twarzy i emocje są takie ważne w języku migowym. W dalszej części zajęć przyswajania znaków, poprzez zabawy, wierszyki, piosenki ćwiczymy pamięć i koncentracje. Dzieci poprzez świetną zabawę nabierają otwartości i pewności siebie. Dlaczego uczymy języka migowego? Dzieci otwierają się na świat ludzi posługujących się odmiennym językiem oraz stają się tolerancyjne i empatyczne wobec osób Głuchych. Język migowy tak jak każdy inny język jest dla osób Słyszących językiem obcym. Dzieci mają okazję ćwiczyć pamięć. Dzięki ciągłej pracy rąk i palców poprzez odwzorowanie znaku migowego, dzieci usprawniają motorykę małą.

Przykładowy plan dnia

7:00 – 8:30
Świetlica poranna – swobodne zabawy w grupie w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne.
8:30 – 9:00
Poranek edukacyjny.
9:00 – 9:30
Śniadanie, toaleta, mycie zębów.
09:30 – 11:30
Zajęcia zgodnie z harmonogramem pracy grupy: język angielski, rytmika, zajęcia dydaktyczne z wychowawczą, psychomotoryka.
11:00 – 12:30
Zabawa na świeżym powietrzu, spacer w okolicy przedszkola.
12:30 – 13:00
Obiad, toaleta, mycie zębów.
13:00 – 14:00
Odpoczynek/ słuchowisko/ czytanie literatury przez nauczyciela/ słuchanie muzyki relaksacyjnej i klasycznej / zabawy stoliczkowe (wg. planu danej grupy).
14:00 – 14:30
Psychomotoryka – zajęcia ruchowe (starsza grupa). Zabawa swobodna (młodsza grupa).
14:30 – 15:00
Podwieczorek
15:00 – 17:00
Świetlica popołudniowa – zabawy swobodne i tematyczne w kącikach zainteresowań.